vrijdag 28 juni 2013

Boeken lijstje

Laatste school dag zit erop, de grote vakantie kan beginnen. Ik hoop dat jullie allemaal minstens een weekje rust in tuin, aan zwembad of strand in 't vooruitzicht hebben.
Ik heb eens serieus in mijn kop gegrasduind op zoek naar mijn favoriete boeken ooit en hieronder volgt een goede brok leesvoer om dat weekje perfect mee op te vullen:


Literaire romans:

Anna Enquist - Het geheim

Donna Tart - De verborgen geschiedenis

Emma Donoghue - Kamer  -of- Lichtekooi

Anna Patchett – Staat van verwondering

Rose Tremain – De weg naar huis -of- De onafwendbare dag

Patrick Suskint - Het parfum

Lulu Wang - Het lelietheater

Paolo Giordano - De eenzaamheid van de priemgetallen

Annelies Verbeke – Slaap

John Palliser - De quincunx

Khaled Hoseini – Duizend schitterende zonnen

Janeth Fitch - Witte oleander

Paulo Coelho - De alchemist

Dimitri Verhulst – De helaasheid der dingen

Eric Vlaminck – Brandlucht

 
Thriller:

Camilla Lackberg - De Vuurtorenwachter

Minette Walters – De beeldhouwster

 
Romantisch:

Laura Esquivel - Rode rozen en tortillas
 

Waar gebeurd:

Peter Mayle - Een jaar in de Provence

Rita Manija Brown – Alle vissen gaan op stok (erg grappig)

Amélie Nothomb – Met angst en beven (ook erg grappig)

Corinne Hofmann - De blanke masai

Tom Lannoye - Sprakeloos

Ongetwijfeld kennen jullie de grote meerderheid van deze boeken. Gaan jullie met me akkoord? Nu jullie mijn leesstijl wat kennen, laat maar komen de gouden tips. Mijn reis lees koffertje is momenteel leeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten