zaterdag 15 juni 2013

Lees therapie

In mijn inleiding beloofde ik ook prettig leesvoer. In deze virtuele tijden, is het een uitdaging om te blijven lezen en dan bedoel ik niet blogs, websites, facebook en consoorten maar echte literatuur, een goeie turf waar je je volledig in verloren waant. Ik geef het toe, ook ik ben slachtoffer geworden van het pc scherm lezen en durf mij al te gemakkelijk achter mijn schermpje te installeren ipv me in een goed boek te verdiepen. Toch doe ik mijn best en lees ik wat mij aangeraden wordt door gelijkgestemden of wat ik op het rek in de bib zie liggen. Zo zag ik laatst: Verloren Maandag van Valerie Eyckmans op dat rek liggen. De achterflap trok mij meteen aan, sarcastische humor over een jonge vrouw die een admin interim in een groot bedrijf moet doen en zich met het nodige pessimisme aan haar collega's ergert. In veel aspecten herkenbaar, een goeie portie ergernis kan immers echt eens deugd doen. Ik las het niet erg lijvige boek uit in twee dagen, kon het gewoon niet laten liggen.

Toeval wou dat de auteur ook een blog bijhoudt waar ik al een tijdje fan van was.http://www.altijdcommentaar.be/

Wedden dat je geen scherm meer bekijkt?

En ik las ergens dat ze aan een tweede boek bezig is, die houd ik in de gaten. Lezen is immers net als humor heel persoonlijk en het is zalig als je dan iets vindt wat er boets op zit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten