woensdag 26 juni 2013

Bedankt juf

Ben geen grote voorstander van 'bedankt juf of meester geschenkjes' en dan vooral niet van die waar ze handig op je zwakke consumenten geest trachten in te spelen bij bakkers en winkels. Op haar blog, zag ik echter een leuk ideetje die ik wel eens wou uitproberen. De juffen gelukkig maar met z'n drieën, zag ik als een haalbaar projectje.
De inhoud van het zakje werd terug de muesli koekjes

Benodigdheden:
een ferme aardappel
aardappelmesje
acrylverf
witte zakjes, de mijne kocht ik bij een papierwaren handelaar in bulk
klassieke schooletiketten

 
ik kerfde driehoekjes en vierkantjes in de aardappel
sorry voor de wazige patat:

 
eerst de aardappel droog deppen met keuken rol en dan in de verf doppen
best niet te kwistig of je aardappel glibbert weg op je oppervlakte
 
 
laten drogen en dan de andere kant stempelen

 
vullen met drie evenredig afgemeten hoopjes koek, zou niet willen dat die leerkrachten met mekaar beginnen meten. Vast een typische tweelingmoeder trek, dat altijd gelijk verdelen
 
 
de onschuldige 9 jarige kinderhand schrijft een door de moeder opgedragen foutloos tekstje neer
 
 
mooi in een driehoekje bovenaan dichtvouwen en etiket erop
mijn taak is volbracht


de verantwoordelijkheid om de koekjes heelhuids tot bij de juf te brengen ligt in hun handen, geloof me, dat is bij mijn jongens geen evidentie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten