zaterdag 27 april 2013

Vlechtwerk

 
 
Het is niet evident om origineel te zijn met lang haar. Maar omdat ik de eeuwige paardenstaart echt beu was, ben ik beginnen experimenteren met vlechten. Ik vond dit filmpje op youtube
 
De professionele versie:
 
 
Mijn amateuristische versie:

 
Zoals in het filmpje gezegd wordt, moet je echt wel veel oefenen voor het lukt en het grootste probleem is vooral armpijn. Ik vind het persoonlijk niet erg dat het een beetje slordig opgestoken is maar probeerde het ook eens uit op de dochter van een vriendin:
 
 
Ter verduidelijking, de ene kant van mijn haar doe ik in een zijsplitsing en vlecht ik tot het haar op is, op het eind blijf je met een mini vlechtje over, daar doe ik een confituurpot rekkertje rond, rol het op en speld het vast. Dan blijf je nog over met een minder stuk haar aan de andere helft en dit vlecht ik gewoon naar achteren met een gewone vlecht die ik dan met speldjes opsteek.
Niemand gelooft mij maar dit geheel neemt maximum 5 minuten in beslag dus alle langharigen hebben geen excuus meer om 's morgens hun haar op te steken.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten