maandag 15 april 2013

Think Twice

Ik schuim graag tweedehandswinkeltjes en kringloopwinkels af op zoek naar een unieke vondst aan een voordelig prijsje. Jammer genoeg vind ik er niet de tijd voor die ik in het pré-kind tijd perk wel had. Zo kwam ik in een gestolen uurtje op deze winkel uit:

 
T2, ofte Think Twice een tweedehandswinkel in Brugge in de St Jacobstraat. Ze hebben ook winkels in Gent, Antwerpen en Leuven, een ware tweedehands keten dus. Een vlugge google op hun site leverde deze uitleg op:


"Think Twice is de winkelketen die tweedehands kleding een waardig leven geeft.
Zowel vintage stukken als dagdagelijkse basics liggen in de verschillende winkels.
Kies een winkel en shop!
Momenteel werken er 40 mensen in de 8 shops en staan er nog twee shops in de wachtrij om te openen.
Think Twice is een onderdeel van Humana (
humana.org) en werkt volgens het “people to people” – principe: tweedehands kleding wordt ingezameld, gesorteerd en verdeeld naar de juiste winkels. Op die manier blijft alles betaalbaar, voor iedereen: people 2 people.
 De collecties wisselen elke vijf weken, waarvan de laatste twee weken met stevige kortingen. Er is dus altijd iets nieuws te ontdekken bij Think Twice.
De grote principes van Think Twice zijn samen te vatten in één zin: tweedehands kleding recycleren om zo modieuze kleding voor iedereen betaalbaar te houden."


Ik kocht er een kleedje aan €15, jammer genoeg mijlen te groot en met het foute taillebandje. Ik waagde het erop en kocht het in de hoop dat een handige ziel me wel zou helpen in te nemen. Gelukkig zag buurvrouw Jacqueline, vlijtig met naald en draad, mijn project wel zitten. Ondertussen is het herwerkte jurkje inclusief rode riem een feit. Aanschouw:

en neen, ik plaats geen foto van mezelf erin wegens te veel schroom, en fluorescerend witte benen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten