zondag 4 augustus 2013

De Haan

 

Eindelijk geraakte ik deze zomer voor de eerste keer aan zee voor een ganse dag. Alles zat mee, stralende zon, klein briesje, tof gezelschap, pick nick deken, stoeltjes, schopjes, ja zelf koelbox met broodjes en drank mocht niet ontbreken. Wandelen langs de waterlijn, roddelboekje lezen, praatje slaan, genieten van tenen in het zand en zon op de huid, eventjes weg sluimeren. Kinderen die zich uitleven met strandkastelen en water plonzen heeeerlijk. Mijn favoriete badplaats is en zal altijd De Haan blijven:

- de Potineire om een koffietje te drinken terwijl de kinderen met de go carts rond crossen
- de villa wijk 'de concessie' waar je je kunt vergapen aan de mooie witte villa's met hun al even originele namen
- de relatief lage appartementen aan de dijk
- de kleinschaligheid en gezelligheid overgoten met een bel epoque toets
- en vooral mijn jeugd die ik daar beleefde dankzij mijn grootouders

Na een zee dag, bouwen we sedert enkele jaren een nieuwe traditie in, ijsje eten in Varsenare, net voorbij Houtave in Hoeve Klokkehof; verse hoeve ijs, met mijn persoonlijk favoriet het yoghurtijs.




Wat is jullie favoriete badplaats?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten