zaterdag 21 februari 2015

Veggie vasten

40 dagen zonder vlees. Het verscheen op tal van facebook profielen bij mijn vriendjes en na een bezoekje op de site, kreeg ik ook zin me in het vlees loze avontuur te storten. Toegegeven, 40 dagen zonder suiker zou pas mijn échte uitdaging geweest zijn maar dat bestaat, gelukkig, niet dus doe ik de anti vlees periode. Wij eten zowiezo minder vlees dan de gemiddelde Bourgondiër maar puur vegetarische receptjes bezit ik niet en dat was voor mij eigenlijk de echte uitdaging. Lukt het mij lekkere en interessante schotels op tafel te toveren? Dat daarmee mijn ecologische voetstap en het dierenleed kleiner wordt, is een extra bonus. 
Gisteren kocht ik bergen groenten, feta, mozarella,  tofureepjes, soja gehakt en kaasburgers. En ik maakte ook al een pinterest bord aan met veggie receptjes. Je suis bien préparé (heb je em?)
Als smaakmakertje hier een receptje die ik vorige week al eens probeerde: gevulde paprika's.




nog tekort op de foto: pijnboompitten, curry poeder en rozijnen


en ook onze kinderen lusten dit


Geen opmerkingen:

Een reactie posten