woensdag 18 februari 2015

Leesvoer


Nog eens tijd voor een boeken post. Ik had heel wat auteurs die ik nog wou lezen en vond volgende twee in mijn plaatselijke bib:

Kwetsbaar van Tatiana de Rosnay en De eerste dag van David Nicholls
 
 

Kwetsbaar van Tatiana de Rosnay:
 

Deze schrijfster verwierf vooral bekendheid met haar boek: Haar naam is Sarah. Ik las het nooit en ben dat ook niet van plan wegens te veel heisa.

Toch nam ik Kwestbaar mee. Het verhaal gaat over een jongen van 13 Malcolm die opgeschept wordt door een auto en hierdoor in een coma terecht komt. Zijn ouders verwerken dit nieuws elk op hun eigen manier en de moeder beslist zelf op onderzoek uit te gaan naar de daders.

Het is een boek dat zich perfect leent tot verfilming maar voor mij is het verhaal iets te evident, hoewel het een echte page turner is en prima om mee te nemen op vakantie.

 

De eerste dag van David Nicholls


 

Deze tip kreeg ik mee via de populaire blog tales from thecrib. Blogster Kelly is freelance journaliste en ik had dus hoge verwachtingen van dit boek.

Het verhaal gaat over Emma en Dexter die een one night stand beleven, het niet tot koppel schoppen maar hiermee wel een vriendschapsband voor het leven sluiten. Wat daarop volgt is een regelmatige tijdsprong in hun levens, hoe hun karakters maar ook relatie hierin evolueert met de cruciale vraag; ‘worden ze al dan niet een koppel?’

Het is een serieuze kluiver dit boek en het duurde een tijdje voor ik erin kwam maar ik genoot van David Nicholls' sarcastische non nonse stijl. Het bevat een lach en een traan zonder het breed uit te smeren. Dit is een toppertje! Ik durf te beweren zelfs een persoonlijk top 10 boek. Men zegge het voort

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten