maandag 10 maart 2014

Kale chips

Klaar om iets nieuws te leren kennen?
Ik zag deze gezonde snack 'Kale chips', op z'n Engels uitgesproken, ooit eens op één van mijn zalige tv zonden: The Kardashians; Jongste zus Kourtney let namelijk erg op de lijn en at hiervan een zakje; meteen stonden mijn antennes recht.
Dit weekend spotte ik ze op de opendeurdagen van onze bio winkel een standje van raw food, de nieuwe hype onder gezondheidsguru's. Raw food is veganistisch, natuurlijk, biologisch, zuivelvrij en niet gekookt boven de 40 C en alles tarwe en gluten vrij.
De kale chips zelf bestaan uit boerenkool die ontnerfd en om hem knapperig te maken onder lage temperatuur gebakken wordt in een oven, daarna wordt er een smaak aan toegevoegd. Ik had de keuze tussen ajuin, wasabi en kaassmaak (iets gefermenteerd groen die naar kaas smaakte).
De wasabi bleek de beste keuze; Goedkoop was het niet (3,75€ voor een klein zakje) en ik denk ook dat er behoorlijk wat vet in zat maar het was wel een 100% gezonde snack en ik was echt wel gevuld na een half zakje. Volgens de verkoopster zit er een volledige boerenkool in één zakje, verbluffend.
Boerenkool schijnt trouwens ultra gezond te zijn en bevat veel verschillende vitamines (A, B1, B2, B6, B11, C en K)
Durf jij het op je gastentafel zetten als aperitief?

Kourtney Kardashian
met haar zusjes waarvan Kim de bekendste

rechtsonder de kale chips
 
er waren ook veel andere lekkere 'raw food' snacks, zoals crackers of ontbijtgranen

 
ajuin wasabi en kaassmaak
 
 

echt geen zicht
en voor diegene die zelf aan de slag willen, op deze site staat er een receptje om zelf je kale chips uit te proberen
http://www.ilovehealth.nl/boerenkool-chips-hip-healthy/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten