zondag 31 augustus 2014

Pad thai

In het druk surfen op mijn nieuwe hobby Pinterest, stootte ik op een wok receptje 'easy pad thai'
gezien WOK niet echt mijn specialiteit is, wou ik het toch graag proberen en ik kan jullie verzekeren, het is echt yummie. De hoofdingrediënten zijn noedels, pijpajuin en ei maar ik voegde er nog paprika en kip aan toe.
Comfort food ten top, dit wordt een blijvertje
Hier volgt het recept:

Ingrediënten:
  • zak (droge) noedels
  • 4 lepels soja saus
  • 2 lepels bruine suiker
  • 4 eetlepels citroensap
  • dikke teen look
  • chili
  • pijpajuin
  • paprika
  • kip
  • 2 eieren
  • zoute pinda's

Bereiding:
De sleutel tot succes zit hem in de voorbereiding want eenmaal je aan het wokken gaat, is het a la minute.
  • Bereid de noedels zoals op de verpakking, meestal dienen ze slechts te schrikken in gekookt water en vervolgens 4 minuten verder te weken
  • Klop 2 eieren los in een kommetje
  • Vul een  ander kommetje met de 4 lepels soja saus, 2 lepels bruine suiker, 4 lepels vers citroensap en een mespunt chili, omroeren
  • Snijd de pijpajuin dwars en schuin in 2cm strips
  • Plet de look
  • Zet een proper bordje klaar
  • Verwarm olie in de wok, bak de witte deeltjes van de pijpajuin met de look, voeg er de ei aan toe en roer 1 minuut om
  • Doe dit mengsel in een apart bordje voor later
  • Bak de kip en paprika in de wok met peper en zout
  • Voeg er de uitgelekte noedels en het groene gedeelte van de pijpajuin aan toe
  • Giet er het soja mengsel over en hussel om
  • Voeg er het gebakken ei mengsel aan toe
  • Werk af met gehakte gezouten pinda's




 
Aangezien mijn foto er niet zo appetijtelijk uitziet als Pinterest, zwier ik er hierbij de link nog eens op en hieronder de stap voor stap foto's http://foods-exclusive.blogspot.be/2014/03/how-to-easy-pad-thai.html?m=1
 
How To Easy Pad Thai




Geen opmerkingen:

Een reactie posten