zondag 31 augustus 2014

Leesvoer

Als reden voor mijn trage blog tempo, heb ik een geldig excuus: lezen
Om genietend te lezen, moet je de rusteloosheid uit je karakter kunnen filteren en net dat lukte mij niet maar hoezee, ik vond de rust en de kriebel kwam terug.

Dit las ik:

Ruth Rendell, Het genootschap. Al jaar en dag één van mijn lieveling auteurs, ik denk dat ik ze al allemaal gelezen heb. Met haar boeken weet ik dat ik op safe speel.










Amélie Nothomb, Nostalgie van het geluk. Haar derde boek over Japan, semi autobiografisch. Leest als een trein, op een paar uurtjes heb je het met gemak uit. Amélie schrijft erg vlot en bij gebrek aan tips, ga ik in het boekenrek altijd op zoek naar haar naam, heeft me nog nooit ontgoocheld. Als je haar boeken over Japan wil lezen, raad ik aan ze in deze volgorde lezen:
1. Met angst en beven
2. Sado's verloofde
3. Nostalgie van het geluk











Saskia De Coster; Wij en ik. Het is zo'n boek waar ik al lang naar op zoek was en die eindelijk eens niet ontleend was. Omdat ik er echt van geniet, lees ik het zo traag mogelijk.








Dit staat nog op mijn lijstje:

Franca Treur, De woongroep
Helen Fitzgerald, De overdosis

Hebben jullie goeikes in de aanbieding?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten