dinsdag 30 april 2013

Bananencake

Bruine bananen gooi ik nooit weg. Ik maak er deze bananencake mee.
Ik kreeg het recept ooit van mijn Zweedse vriendin Lotta die erg bijdehands is en dus ook vaak met het bruine bananenprobleem geconfronteerd werd.
Ik heb dit recept al zo vaak gemaakt dat ik de tel kwijt ben. Het is geen ingewikkeld staaltje baking, noch is het een 'looker'. Het is gewoon lekker, en perfect voor een onverwachts bezoekje of om mee te nemen naar 't werk of school of een lieve buurvrouw gelukkig mee te maken of...helemaal zelf op te eten.

Ingrediënten:
100 gr boter
200 gr suiker
2 eieren
2-3 goed rijpe bananen (mogen dus bruin zijn)
250 gr zelfrijzende bloem
snuifje zout


Bereiding
Meng boter met suiker, roer er de eieren onder, daarna de geplette banaan. Voeg bloem en zout toe.
Giet in een met bakpapier beklede cakevorm en plaats 50 min in een oven van 180C



Zo makkelijk dat ik hem nu al door mijn 9 jarig grut laat maken.
Laat je verrassen door deze uitzonderlijk lekkere combinatie, enjoy met een kopje koffie, en Harry Belafonte op de achtergrond...





Geen opmerkingen:

Een reactie posten