dinsdag 9 april 2013

Quinoa



Quinoa - het super graan -  is een oorspronkelijk Zuid Amerikaans gewas dat verbouwd werd door de Inca's. Het bezit een hoge bron aan eiwitten en trage koolhydraten. Het wordt gebruikt als basis voor je warme of koude gerechten, net zoals rijst of pasta. Je kookt het ook zoals rijst, één hoeveelheid quinoa voor twee hoeveelheden water, gedurende 10 minuten.
Tot zover mijn deskundige uitleg. Waar ik naartoe wil is dat dit lekkere pseudo graantje al menig van mijn slaatjes verrijkt heeft. Ik houd van zijn krokante beet en dat het mega gezond is, is toch mooi meegenomen niet? Voor dit slaatje, combineerde ik de quinoa met lente uit, (rauwe) courgette, gepekelde paprika (uit bokaal), verse spinazie, groene olijven en feta kaas. De dressing maakte ik van citroensap, olijfolie, teentje look en p&z.


 
Hebben jullie ook lekkere quinoa receptjes?

6 opmerkingen:

  1. Bedankt voor de boekentips! Je hebt een leuk blogje....maar ik zie geen volgerfunctie staan en zou je blog wel willen volgen...!!
    Katrien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Katrien, bedankt voor het compliment en ook voor de tip, ik heb mijn hulplijn 'echtgenoot' ingeschakeld en hopelijk is de volgoptie hiermee een feit. Laat je me weten als het niet zou lukken?

      Verwijderen
  2. Neen het gaat nog niet...ik denk dat je de breedte van je kolommen moet aanpassen, zodat het schermpje en de volg-knop erop passen...kijk anders eens op mijn blog, linkerkolom staat zo'n volg functie van google.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. is een template lay out dus ik kan de kolommen niet vergroten, ik heb het in een andere kolom geplaatst onder aan de pagina, mss lukt het nu?
    Bedankt om mijn blogger proef konijn te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Receptjes niet direct, maar wij gebruikten quinoa voor Ewoudje toen die baby en peuter was, als vervanging voor aardappelen. Die verdroeg hij nl. niet zo goed en quinoa bleek een goed én lekker alternatief! Bedankt voor het receptje, moet ik beslist eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Isabelle to the rescue... We gaan eens tijd maken om dat hier in orde te brengen hé! ;-)

    Check mn pinterest eens voor quinoa receptjes!

    BeantwoordenVerwijderen