donderdag 23 mei 2013

Broodpudding


Met twee koddige en productieve kippen, is het niet evident om creatief met ei te zijn in de keuken. Crisis in gedachten, haalde ik het oude brood uit de kast en maakte samen met mijn assistent Niels er deze broodpudding mee:


Benodigdheden:
300 gr oud brood
200 gr kristalsuiker
50 gr rozijnen
5 eieren
500 ml melk
snuifje kaneelpoeder

en mijn geheime ingrediënt: vanillepoeder

Trek het brood in stukken en voeg er de lauwe melk met suiker bij


In 't recept staat dat je het brood vervolgens  met de handen moet kneden maar noch ik, noch mijn assistent houden van knoeien met handen in eten dus haalde ik er de pureestamper bij die dit brijtje opleverde. Plezier verzekerd



Voeg er vervolgens de losgeklopte eieren aan toe, kaneel en rozijnen en als laatste de vanillepoeder

 
Gelukkig ziet het gebakken exemplaar er stukken eetbaarder uit
 
 

Giet in een beboterde vuurvaste schaal en zet 45 min in een oven op 180C



Van 't weekend quiche, ik zet de kippen alvast aan 't werk
Watch this space!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten