zondag 9 juni 2013

Viool ijsblokjes



Op Pinterest zag ik dit idee: violen invriezen om met een fris en vooral origineel drankje bij je gasten uit te pakken. Altijd in voor een experiment plukte ik met zoon Niels verwoed violen, die nota bene eetbaar zijn.

 
Het artikel raadde ons aan de violen met warm water te begieten in hun ijsblokvakjes om zo de perfecte kleur te bewaren.
 
 
Het moment was aangebroken: gasten kondigden zich aan. Victorie, de viool ijsblokken konden hun magie verrichten.


Tot dusver een prachtig en hoopgevend resultaat


Ijsblokjes smelten echter en violen die in dat smeltwater rondzwemmen worden drappig en geven hun kleur af en blauw  viool water drinken...ik dacht het niet. Flash back naar mijn kindertijd waar ik ook met allerhande ingrediënten heksensoepjes maakte. Poef weg ijsblokjes magie.



Gelukkig had ik heel beleefde gasten, alleen jammer dat ze het smelt resultaat en niet de ijsblokfase zagen want die vond ik oprecht mooi.
Ik geef de moed niet op en probeer het volgende keer uit met munt blaadjes.
Nu nog wachten op nieuwe slachtoffers, euhm gasten in mijn kniebel knabbel huisje

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten